Mind, People & Lifestyle





Marius Iftimie este administratorul si autorul principal al blogului Psihopedia, psiholog, membru al Colegiului Psihologilor din Romania, consilier educational si psihoterapeut. E-mail: teleologia@yahoo.com

luni, 21 decembrie 2015

Imbatraneste Frumos!

Fara a va promite secretul tineretii vesnice, cred ca doriti sa aflati cateva metode prin intermediul carora sa va imbunatatiti sanatatea fizica, si, de aici, performantele mintii ori sanatatea emotionala.




Nu sunt un medic adevarat, sunt doar psiholog. Totusi, fara sa vreau, am descoperit ceea ce ar fi ... leacul pentru batranete. Sunteti interesati? Asa ma gandeam si eu... Cred ca ati auzit de hormonul de crestere. Este vorba despre un hormon secretat de glanda pituitara care sustine dezvoltarea fizica a copiilor si procesele metabolice la adulti.

Din pacate, la adultii de peste 30 de ani hormonul de crestere si secretia acestuia incepe sa decada, acest fapt conducand la accelerarea proceselor de imbatranire si numeroasele probleme generate de aceasta. Iata ce face, in mod normal, hormonul de crestere pentru dvs:

  • Ajuta la arderea grasimilor si le transforma in muschi
  •  Consolideaza sinteza proteinelor pentru cresterea masei musculare
  • Ajuta la buna functionare a pielii si cartilajelor
  • Accelereaza vindecarea ranilor
  • Ajuta la repararea si refacerea tesuturilor
  • Consolideaza tesutul conjuctiv, pentru tendoane si ligamente sanatoase
  •  Reduce nivelul de uree din sange si urina
  •  Sprijina functionarea sistemului nervos
  •  Imbunatateste rezistenta la boli, prin fortificarea sistemului imunitar
  • Imbunatateste functiile ficatului si rinichilor

Pentru mine cel putin, este trist sa aflu ca dupa varsta de 50 de ani hormonul de crestere dispare cu totul din organismul meu, fapt care ma expune la deficiente in toate privintele enumerate mai sus.

Am descoperit insa cateva resurse care vorbesc despre modul in care am putea sa stimulam secretia hormonului de crestere pe cale naturala, dintre care unele sunt foarte credibile.  Fireste, fiecare dintre ele se leaga de cele 3 componente ale stilului de viata: alimentatia, odihna si miscarea.

  • Nu va mai privati de odihna - da, stiu, sunt multe lucruri de facut, multe proiecte ce asteapta eforturile noastre, multe carti de citit si multe filme captivante la televizor. S-ar parea insa ca odihna suficienta este unul dintre factorii care va stimuleaza productia de hormoni de crestere.
  • Postiti macar o data pe saptamana - de asemenea, stiu ca mancarea miroase bine si este peste tot, stiu ca ea va ridica moralul si va ofera energie peste zi. Cu toate acestea, anumite studii au demonstrat ca, cel putin in cazul barbatilor, postul negru de 24h stimuleaza productia de hormoni de crestere.
  • Dieta Saraca in GLucide - Un alt lucru care ar putea sprijini productia de hormoni de crestere este legat tot de alimentatie. S-ar parea ca pretul pe care il platim pentru ca ne indulcim viata cu zahar, napolitane sau paine alba sa fie mai mare decat ne-am putea permite sa platim.
  • Exercitii fizice intense - este vorba despre exercitii fizice care nu dureaza mult, insa solicita muschii intr-un mod foarte intens. Cred ca aici ar trebui sa ne gandim mai intai la incalzirea prealabila, fiindca nu oricine poate, in orice moment sa depuna eforturi intense, in absenta antrenamentului necesar. Priviti si urmatorul videoclip.



Altfel spus, nu durata ci intensitatea exercitiului este aceea care stimuleaza emisiile de hormoni de crestere. Un exercitiu de 60 de secunde care are drept rezultat respiratia accelerata este un exercitiu-resursa pentru metabolismul nostru hormonal. 








(1) Imaginea Good Times, de OakleyOriginals, via Flikr, sub licenta CC BY 2.0

(2) NCBI, (acc. 21, Dec. 2015), Fasting Enhances Growth Hormone Secretion, website: NCBI.NLM.NIH .gov

(3) Moyer, J.D, (acc. 21, Dec. 2015), Four Simple Ways to Increase Growth Hormone, website: jdmoyer .com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu