Mind, People, Lifestyle

Marius Iftimie este administratorul si autorul principal al blogului Psihopedia, licentiat in Psihologie, absolvent al unui Master de Consiliere Educationala si al unui program de formare in Psihoterapie Adleriana, recunoscute de Colegiul Psihologilor, Federatia Romana de Psihoterapie si Ministerul Educatiei. Contact: teleologia@yahoo.com

duminică, 5 mai 2024

Incepe Eurovision 2024

Chiar daca este un concurs politizat si adesea dus in ridicol de catre organizatorii de la EBU, exista ani in care observam o calitate mai buna a cantecelor de la Eurovision. Sa fie anul 2024 unul dintre ei? Am sa va las pe voi sa decideti.



☆ ☆ ☆


Va mai amintiti de Eurovision? Este alive and kicking si trebuie sa marturisesc ca am ascultat cantecele concurente de anul acesta, avand cateva surprize placute. In legatura cu acest Eurovision am simtit tot felul de chestii de-a lungul timpului, mai mult sau mai putin placute. In prezent pot afirma ca am o relatie de tip love-hate cu acesta. Deziluziile au culminat in 2022 cand desteptii care organizeaza acest asa-zis concurs de creatie au reusit sa transforme acea editie intr-o mare cacialma. Pur si simplu au inventat niste pretexte absurde pentru a elimina niste voturi pe care apoi le-au pus in slujba idealului lor personal de a oferi trofeul Ucrainei. 

Rusia nu poate participa iar Ucraina castiga! Ce poate fi mai sublim de-atat, s-au gandit cei de la EBU, ca niste cumnati de la CC al PCR. Ai spune ca vremurile disperate cer masuri disperate dar oricat de mult as iubi curajul poporului ucrainean de a se opune agresiunii din Absurdistan, mi-a picat foarte prost gestul organizatorilor. Nu in ultimul rand, stiu ca exista tari care contribuie decisiv la sponsorizarea evenimentului (Spania, Franta, UK, Italia si Germania ~ Big Five) dar chiar si asa, comportamentul lipsit de logica, transparenta si corectitudine al EBU nu a facut altceva decat sa tradeze si sa murdareasca toate principiile ori valorile in care credem in aceasta parte de lume. 

Dar acest articol nu este despre deziluzia mea. Asa cum ati avut ocazia sa observati, sunt un iubitor de muzica, film si orice vine pe suport audio-video. Indiferent cat de politizat este concursul Eurovision, m-a interesat muzica trimisa de Europa la acest eveniment si pot spune ca mi-au atras atentia niste cantece pe care le-am inclus in playlistul primaverii 2024. In acest an Romania nu a participat, ceea ce mi se pare atat justificat cat si intelept, in relatie cu situatia relatata mai sus. Totusi, iata cantecele care mi-au placut, intr-o ordine aleatorie:

  • OLANDA ~ "Europapa" ~ Un cantec catchy si putin stupid dat totusi catchy si care beneficiaza de un videoclip ce pune in valoare toate stereotipurile pe care le urasc traditionalistii de rit vechi si foarte vechi, intr-o forma ridicola si oarecum amuzanta. 

 

  • ITALIA ~ "La Noia" ~ un cantec care imi imaginez ca se poate difuza in heavy rotation la un radio din Italia si care imi transmite genul de pasiune latina cu parfum interlop. Angelina Mango pare ca intelege ce este cool in sudul Europei si stie cum se tulbura linistea publica in serile tarzii din Napoli cand mafiotii sparg geamurile din cartier cu o boxa nesimtita. 



  • BELGIA ~ "Before the Party's Over" ~ Este un cantec sensibil si sentimental incarcat de rafinamentul belgian al autorilor. Nu sunt un mare fan al pieselor sentimentale la Eurovision si nici evenimentul in sine nu le avantajeaza fiindca oamenii vor sa se distreze, nu sa mediteze la nemurirea sufletului. Totusi, cantecul mi-a vorbit si mi-a trezit interesul. 



  • AZERBAIJAN ~ Özünlə Apar ~ Orice ar insemna acest titlu, cantecul trimis la concurs de Azerbaijan face parte din aceeasi categorie a cantecelor sentimentale, avand si un groove specific cu parfum oriental. Piesa are deci un farmec al ei si merita ascultata. 



  • MAREA BRITANIE ~ "Dizzy" ~ Este o compozitie interesanta si plina de pasiune, interpretata asa cum trebuie de Olly Alexander. Sunt curios pe ce loc se claseaza aceasta piesa, mai ales ca britanicii par sa se fi aflat intr-o tragi-comica lipsa de sincronizare cu restul continentului: mai toate piesele trimise de ei au rezultate slabe in concurs. 



  • POLONIA ~ "The Tower" ~ O piesa cu potential de earworm pe care m-am trezit si eu fredonand-o in timp ce faceam curatenia de Pasti si care imi aminteste de un colind de Craciun numit Magic Moments. Totusi, este un cantec pozitiv si simti ca are puterea de a-ti face ziua mai frumoasa.


  • SPANIA ~ "Zorra" ~ Un imn al femeilor care se reinventeaza dupa ce au fost seduse si abandonate si recunosc ca este piesa mea preferata din aceasta editie. Nu este un cantec ieftin sau usor de uitat, nici tipic pentru Eurovision, mai ales ca artista este o femeie trecuta de 50 de ani. Cu placere! Eu unul nu mi-am dat seama, fiindca imi placea prea mult refrenul. 



  • UCRAINA ~ "Teresa & Maria" ~ Este un cantec cu motive populare, cu trimitere catre cele sfinte si plin de durere, asa cum ne-am obisnuit sa ascultam la Eurovision cantece pline de durere venite din Ucraina. Durerea este explicabila fiindca in aceasta lume unii au mai mult ghinion decat altii iar Ucraina are destul de mult ghinion. Totusi, durerea poate fi o sursa de inspiratie.



Acum ca v-am aliniat chakrele la vibratia continentului european si v-ati luat doza de femei puternice si barbati efeminati, probabil ca puteti sa va bucurati de sfintele sarbatori cu alt spor. De asemenea, au mai fost cantece interesante care se afla in play-listul primaverii dar nu le-am inclus in articol, poate si fiindca imi inchipui ca aveti alte gusturi. Nu in ultimul rand, concursul Eurovision va avea loc in saptamana urmatoare. Probabil il veti putea urmari in direct pe YouTube si nu se va difuza pe TVR1 dat fiind faptul ca Romania nu participa in acest an. Vizionare placuta si poate imi spuneti si mie ce cantece v-au placut anul acesta sau daca va incanta piesa castigatoare pe care o vom descoperi impreuna in doar o saptamana, imediat dupa marea finala care va avea loc Sambata seara. 








(1) Imaginea Woman Beside Woman, de RDNE Stock Project, via Pexels

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu